KPN Marathon Cup Heerenveen

01/11/2010 06:39

Voor iedereen die van schaatsen houdt klinkt de naam Thialf als muziek in de oren. Afgelopen weekend was het snelle ijs van deze schaatstempel in Heerenveen toneel voor de tweede marathon van het seizoen. Samen met Ted stond ik er weer aan de start. Wannes reed in Erfurt een langebaanwedstrijd.

Van bij de start werd er naar goede gewoonte hard doorgereden. Ik kon vooral in de bochten goed meerijden, op het rechte stuk miste ik opnieuw de ontspanning, waardoor ik weer last kreeg van mijn scheenbeen. Toen er bij de tussensprint na 50 ronden weer hard werd doorgereden moest ik een gaatje laten. Ik bleef nog een tiental ronden op dezelfde achterstand van het peloton rijden maar kreeg het gaatje niet meer dicht en moest uiteindelijk de groep toch laten gaan, en opnieuw uitstappen na een goeie 60 ronden. Aan het aantal uitstappers kon je zien dat het wel degelijk een zware wedstrijd was.

Ted reed de wedstrijd goed uit en eindigde op een 30e plaats. Hij probeerde nog eens mee te springen met een kopgroepje, maar dit werd onmiddelijk teruggepakt.

 

Na de wedstrijd reed ik met Ted mee naar z'n woonplaats Enschede. Op de nieuwe ijsbaan ging ik nog een tweetal dagen trainen, op zoek naar het goede gevoel. Dankzij de goede aanwijzingen en tips van Ted komt het goede gevoel weer stilaan wat dichterbij.